באו"ם: השגריר ארדן בדקת דומיה לזכר האחים פלאי

איתי גדסי No Comments on באו"ם: השגריר ארדן בדקת דומיה לזכר האחים פלאי

באמצע נאומו במועצת הביטחון: השגריר ארדן עמד דקת דומייה לקורבנות הטרור הפלשתיני כשהוא מחזיק את תמונתם של האחים פלאי ז"ל. השגריר ארדן: "הרשות הפלשתינית מנהלת מסע הסתה מפלצתי, שהיה גורם לגבלס ולהיטלר להיות גאים"

צילום: Arie Leib Abrams/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן נאם היום (שני) בדיון מיוחד של מועצת הביטחון בנושא המזרח התיכון והסוגיה הפלשתינית. בנאומו תקף השגריר ארדן בחריפות את חברות המועצה שהתכנסו לגנות את ישראל שפועלת להגן על אזרחיה מהטרור הפלשתיני, אך אינה עושה דבר או מגנה את ההסתה הרצחנית שמובילה הרשות הפלשתינית נגד ישראלים, ולתמיכתה בטרור: "איפה הייתה ה״דאגה״ וה״חרדה״ שלכם כשפלשתינים חגגו את מותם של יהודים חפים מפשע בפיגועים רצחניים?! במהלך השבועות האחרונים מדינת ישראל אבלה על מותם של 11 קורבנות טרור ועשרות פצועים. אך למרבה התדהמה, איננו כאן היום כדי לגנות את מעשי הטרור הפלשתיניים שהביאו לאובדן חיים זה. הישיבה הזו נועדה פעם נוספת – רק לגנות את ישראל. הפעם בגין מתן היתרי בנייה במולדתנו ובארץ אבותינו – שמעוררים אצלכם סערה בינלאומית, בעוד שילדים יהודים מתים אינם גורמים לכם לעשות שום דבר. זוהי חרפה"?

השגריר ארדן הדגיש שמי שמפר יסודית את כל ההסכמים זו הרש״פ שהתחייבה להילחם בטרור ועושה ההיפך וגם הצטרפה לאו״ם באופן חד צדדי, ללא כל מו״מ ובניגוד מוחלט להתחייבותה. ״אתם מתעלמים מכל ההפרות של הפלשתינים״ הטיח ארדן בחברי המועצה. ״האם אינכם מודעים להיקף העצום של בנייה בלתי חוקית של הפלשתינים בשטחי סי? מדוע לא גיניתם זאת מעולם?״

השגריר ארדן הדגיש למועצה כי אבו מאזן אפילו לא גינה את מעשי הרצח והטרור ובעוד הפלשתינים מחלקים ממתקים להמונים שחגגו את רצח אזרחינו, בכירי הפת״ח התייחסו לפיגוע בבית הכנסת כמעשה גבורה. ולכל זה מועצת הבטחון לא מוצאת לנכון להתייחס ולגנות. השגריר ארדן: ״לא במקרה, חאג׳ אמין אל חוסייני וההנהגה הפלשתינית אז, היו בני ברית קרובים של היטלר ומאוחר יותר הובילו את דחיית תכנית החלוקה של האו״ם ב-1947. שום דבר לא השתנה מאז! המטרה העיקרית של הפלשתינים נותרה בעינה – למנוע את קיומה של מדינה יהודית".

השגריר סיפר בנאומו את סיפורם של 11 הנרצחים בפיגועי הטרור האחרונים, ביניהם האחים יעקב ואשר פלאי בני השש והשמונה שנרצחו בפיגוע הדריסה בירושלים. השגריר הציג את תמונתם והקדיש לזכרם ולזכרם של כל 11 הקורבנות דקת דומייה תוך שהוא מציג את תמונתם של האחים.

"שני הילדים היפים האלה נרצחו על ידי מחבל פלשתיני מרושע – רק בגלל היותם יהודים. הייתם צריכים לכנס את המועצה היום כדי לגנות את המחיר שמשלמים ישראלים חפים מפשע על ההסתה והשנאה של הרשות הפלשתינית. אני לא אתן לשכוח את קורבנות. לכן אני אקום כעת לדקת דומייה לזכרם ולזכרם של כל קורבנות הטרור הפלשתיני. אני מתפלל לזכרם ומתפלל שתחשבו עליהם בעתיד, כשאתם מדברים על המכשולים האמיתיים לשלום ופיוס באזורנו".



0 תגובות